Najnowsze Wpisy

sobota, 18 kwietnia 2015

Prace w ogrodzie, część 2: Mniejsze i większe kamienie

Wczoraj zakupiłem 200kg grysu w celu użycia go jako podsypka pod moje tory. Nie umiałem sobie wyobrazić, ile kamieni będę potrzebował, więc po prostu wziąłem tyle, ile weszło do mojego samochodu. I nawet teraz, patrząc na moje 200kg nie wiem, czy to wystarczy, czy też nie.

Tak na marginesie - polecam znalezienie bezpośredniego dostawcy grysu. Można go co prawda kupić w sklepie sieciowym, jednak tam kosztuje 2 lub nawet 3 razy więcej. Tak więc spędzając chwilę na poszukiwaniach, można zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Dziś spróbowałem, jak moje kamyczki pasują do torów PIKO:


Wyglądają fajnie, chociaż kamienie wydają się trochę duże. Właściwie to miałem trochę problemów wciskając je między podkłady. Myślę że układanie torów byłoby łatwiejsze, gdybym miał trochę drobniejszy grys na górną warstwę. Być może udałoby się odsiać te większe egzemplarze?

Oczywiście nie jestem w posiadaniu zestawu sit o różnych rozmiarach czekających tylko na dostawę kamieni. Musiałem więc improwizować.

Siatka od starego grilla wydawała się idealna. Tak więc spróbowałem tego:


Wynik? Niestety... Nic z tego. Pręty siatki są zbyt daleko od siebie i 90% kamieni przeleciało bez problemu. Potrzebowałem innego pomysłu...

Może więc ten stary kosz na śmieci? Ma chyba mniejsze dziurki:


No i proszę. Zadziałało idealnie. Muszę co prawda przyznać, że odsiewanie w ten sposób to ciężka praca i nie udało mi się dokończyć całych 200kg w jednym podejściu. Niemniej wyniki są bardzo obiecujące i bez problemu uzyskuję same mniejsze kamienie.


Tak więc będę kontynuował w ten sposób, chyba że wpadnę na lepszy pomysł. Jakieś sugestie?

***

Znów na marginesie - planuję użyć trochę cementu podczas układania torów aby całość była bardziej trwała i sztywna. Dokładnie tak jak na poniższym filmie:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz