Najnowsze Wpisy

poniedziałek, 3 lipca 2017

Pola G 331787, Gospoda z ogródkiem piwnym w skali G

Budowa miasteczka na makiecie ogrodowej przypomina mi czas spędzony nad Sim City w czasach, gdy jeszcze byłem nastolatkiem. I podobnie jak w grze komputerowej, tutaj także stosuję się do pewnych zasad. Tak więc po wyznaczeniu i wypełnieniu stref mieszkalnych, następnym krokiem będzie założenie małych przedsiębiorstw.

Niestety nie mam zbyt dużo miejsca i muszę się skupić na naprawdę niewielkich biznesach. Nie będzie więc fabryk, lotnisk, ani niczego innego, co wymagałoby okazałej przestrzeni. Dlatego też zaczynam od niewielkiej wiejskiej restauracji. Produktem, który będę budował jest Pola G 331787.


Pudełko, w którym dostajemy model, jest duże i ciężkie. Uniesienie pokrywy od razu potwierdziło moje przypuszczenia odnośnie podstawy budynku. Tak, jest ona załączona. Bardzo to cieszy, choć mam uczucie, że mogłaby być odrobinę grubsza. Tak czy inaczej - lepsze to niż instalacja na płycie chodnikowej zakupionej w Castoramie.


Elementy są posegregowane i spakowane do mniejszych pudełek. I jest ich naprawdę całkiem sporo. Kleju niestety nie ma.


Ja podzieliłem części na dwie grupy. Grupa pierwsza - solidnie wyglądające ściany i dachy.


Grupa druga - delikatne detale.


Dwie części odłączyły się w transporcie. Na szczęście nic nie jest połamane, po prostu latają sobie swobodnie.


Rozmiar instrukcji odzwierciedla znaczącą ilość dostarczonych plastikowych elementów. Jest długa i szczegółowa. To może być dość ambitna konstrukcja!


Naklejki oraz ozdoby okienne również są częścią zestawu.


Zacznijmy więc składanie restauracji. Mamy do czynienia z budynkiem, więc na pierwszy ogień idą ściany. Pamiętając o doświadczeniach z poprzedniego domku firmy Pola G, szybko dostrzegłem słabe punkty w elementach i zakryłem je skrawkami czarnego plastiku. Oczekuję, że w ten sposób uniknę wszelkich problemów z przebijaniem światła po instalacji wewnętrznego oświetlenia.

Kolejną rzeczą, jakiej niestety nie widać na zdjęciu, jest dodatkowa część, którą dodałem z tyłu drzwi, aby uchronić je przed otwieraniem się do środka. W tym modelu taka blokada jest zrobiona dla drzwi na parterze, ale nie ma jej już dla tych na piętrze.


Ściany instalujemy do podstawy. To że można je po prostu przykleić do podłoża, niesamowicie pomaga w uzyskaniu prostokątnego kształtu budynku.


Pięterko oraz dach. Na tym etapie struktura jest już solidna i można ją śmiało przenosić.


Następne są prace nad detalami. Tak wygląda balkon umieszczony z tyłu budynku.


Z przodu zaś, pod pergolą znajdzie się miejsce na ogródek piwny.


Dach naprawdę obfituje w detale. Plan zakłada umieszczenie na nim aż trzech kominów!


Elementy ogródka piwnego to te same akcesoria, które znamy z zestawu kioskowego Pola G 330995. Tutaj jednak dostajemy ich dwa razy więcej.


I fajrant. Gospoda gotowa na przyjęcie gości. Wygląda na to, że ktoś już chyba czeka na złożenie zamówienia!


Model zostaje wzbogacony o autorskie, polskie naklejki. Można podziwiać...


Bardzo przyjemnie składało się ten zestaw. Oferował naprawdę dużo pracy, a nawet pewne wyzwania. Dla przykładu: zbudowanie płotu nie było dziecinnie proste. Trzeba było uważnie analizować instrukcję i mieć w głowie jakiś plan, zanim złapało się za nóż. Naprawdę mi się podobało!

A sam budynek? Trochę za czerwony jak na mój gust. Nie mogę powiedzieć, żeby przypadł mi do gustu. Jednak pomijając odczucia subiektywne, trzeba jasno powiedzieć, że model jest bardzo, bardzo solidny i naprawdę bogaty w szczegóły. Ogródek piwny jest świetnie zaprojektowany, a wspomniany już płot sprytnie podzielony i funkcjonalny. Podstawa jest niestety trochę giętka i model trzeba ostrożnie przenosić obiema rękami.


Produkt można znaleźć w bardzo atrakcyjnej cenie. Mniej niż 120 Euro za taki pokaźny i bogaty w dodatki model to naprawdę niedużo. Więc pomimo tego, że odrobinę inny wygląd restauracji mógłby mi bardziej odpowiadać, sam zakup był dobrym interesem. No i oczywiście moi mieszkańcy mają w końcu miejsce, gdzie mogą coś zjeść (i się napić).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz