Najnowsze Wpisy

piątek, 3 marca 2017

Wydrukowany 3D wychodek w skali G

Jakiś czas temu zaprezentowałem moją opinię na temat zestawu Piko 62262 "chata wędkarza". Jedną z rzeczy, na którą zwróciłem uwagę, był całkowity brak akcesoriów, które mogłyby bardzo uatrakcyjnić ten produkt. Na szczęście teraz jestem posiadaczem własnej drukarki 3D i mogę samodzielnie stworzyć elementy, których nie dostarczyło PIKO. Na początek - drewniany wychodek.


Skąd pochodzi ten model? Oczywiście od świetnie prosperującej społeczności projektantów 3D na stronie Thingiverse!

Pobrałem ze strony pliki projektu stworzonego przez innego użytkownika (http://www.thingiverse.com/thing:1644652) i zmodyfikowałem je do moich potrzeb. Model został powiększony, niektóre z elementów poddałem korekcie, a całość wzbogaciłem o kamienną podstawę. Kiedy już projekt w skali G był gotowy, zamieściłem go jako mój własny "remix" na poniższej stronie: http://www.thingiverse.com/thing:2146230


Na zestaw składa się sześć elementów. Zdecydowałem się od początku użyć filamentu o właściwych kolorach, jednak mogłem też zapewne drukować w kolorze białym, a następnie całość pomalować. Większość części imituje strukturę drewna, co stanowi nie lada wyzwanie dla drukarki 3D. Całkowity czas pracy urządzenia dla tego modelu to ponad 20 godzin.


Potem trzeba już tylko wychodek skleić. Użyłem zwykłego kleju modelarskiego do plastiku i wszystkie fragmenty pasowały niemal idealnie. Zawiasy połączyłem małymi kawałkami filamentu, co pozwala na swobodne otwieranie i zamykanie drzwi.


Łatwizna. Następna w kolejce jest łódka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz