Najnowsze Wpisy

wtorek, 7 lipca 2015

Moja wizyta w Kolejkowo

Powinienem się chyba wstydzić. Opowiadam na lewo i prawo, jak bardzo lubię kolejki; tłumaczę ludziom, że sprawia mi przyjemność podziwianie "miniaturowych światów", a jednak przez wiele miesięcy nie udało mi się znaleźć czasu na odwiedzenie jedynej makiety w moim mieście. Na szczęście czas ten w końcu nastał i udało mi się obejrzeć wspaniałości Kolejkowa.

Makieta jest wykonana w skali G i znajduje się wewnątrz budynku. Budynek ten to dawny Dworzec Świebodzki we Wrocławiu, więc na makietę kolejową pasuje tematycznie naprawdę dobrze. Całość zajmuje dość duże pomieszczenie na parterze, ale będzie rozrastać się również na górne piętro.

Makieta jest podzielona na trzy części:
  • las z zabudowaniami wiejskimi
  • miejsko-przemysłowo-górskie okolice Dolnego Śląska
  • tematy wrocławskie

Podczas mojej wizyty naliczyłem 6 pociągów:
  • PIKO BR80 (37125)
  • PIKO V60 (37140)
  • PIKO BR204 (37563)
  • LGB "Steinz" (70403)
  • LGB Tramwaj (23360)
  • LGB Köf II (23930)

Miejsce na pewno warte jest odwiedzenia, choć może być odrobinę drogie dla osób z dużymi rodzinami. Oczywiście można przez nie przebiec w 10 minut, ale można też godzinami przyglądać się różnym szczegółom i podziwiać wykonaną tam pracę.

Największe wrażenie zrobiła na mnie ilość pracy włożonej w przygotowanie krajobrazu oraz budynków. Makieta wiernie oddaje prawdziwe miejsca z okolic Dolnego Śląska i jeśli się je zna, to nie sposób ich nie rozpoznać.

Znajdziemy tam nawet miniaturę samego Dworca Świebodzkiego. Można sobie próbować wyobrazić, że wewnątrz niej jest kolejne, jeszcze mniejsze Kolejkowo!

Ale oczywiście słowa nie oddadzą tego wszystkiego. Dlatego też zapraszam do obejrzenia zdjęć:

1 komentarz:

  1. Też tam byłem oczywiście :) Makieta robi wrażenie ! - To ta mnogośc detali sprawia, że całośc jest tak niesamowita... Drażniło mnie natomiast to, że występuje tam mieszany tabor. Obok siebie jeździ kolej normalnotorowa (PIKO) i wąskotorówki (LGB). To dramatyczny błąd bo mimo bardzo zbliżonych rozmiarów te modele są w zupełnie innej skali... LGB to 1:22,5 a PIKO to ok. 1:26... Modele te nie mają dokładnej skali bo są przeskalowane - są po prostu dopasowane do gabarytów popularnej LGB ale jak by były naprawdę wykonane w skali 1:22,5 to rozstaw torów musiał by byc 64mm a ich buda niemieściła by się już w tunelach na tej makiecie :) Kolej normalnotorowa na tory modelarskie o rozstawie 45mm (dokładnie to 45,4mm) powinna by w skali 1:32. Taką skalę robi MARKLIN - to są bardzo precyzyjne zabawki ale też o wiele droższe i bardziej delikatne. Do ogrodu jest więc lepiej miec te przeskalowane PIKO lub tabor amerykański, który jest w skali od 1:20,3 do 1:29... Ja tworzę też swoje "prototypy" normalnotorówek przerabiając LGB :) Wyglądają całkiem znośnie :)

    OdpowiedzUsuń