Najnowsze Wpisy

sobota, 17 lutego 2018

Peco KNR-44, Węglarka do samodzielnego montażu w skali N

Do realizacji mojego nowego pomysłu związanego ze skalą N, potrzebny mi był stary, nieprzydatny wagonik ze sprawnym podwoziem. Okazuje się jednak, że tani zakup tego typu towaru w Polsce jest nie lada wyzwaniem i zostałem zmuszony do zamówienia z zagranicy. A skoro już i tak trzeba importować, to czemu nie spróbować czegoś nowego?

I tak właśnie odkryłem zestawy do samodzielnej budowy wagonów firmy Peco. Są niesamowicie tanie i pozwalają na stworzenie kompletnych modeli, choć bez żadnych oznaczeń (ale podwozie oczywiście posiadają). Dostępnych jest kilka różnych typów - ja zdecydowałem się na "stalową" węglarkę. Model Peco KNR-44.


Opakowanie produktu jest małe i niepozorne. Zaś zawartość to tylko dwie torebki z elementami oraz krótka - choć w pełni wystarczająca - instrukcja.

zestaw do budowy węglarki firmy Peco

Dostajemy w sumie mniej niż 10 części. Koła są plastikowe, a sprzęgi tak proste, jak to tylko było możliwe. Niespodzianką jest natomiast obciążnik, dzięki któremu wagon powinien sprawować się dużo lepiej.


Na początku miałem duże wątpliwości odnośnie samego montażu, ponieważ model nijak nie chciał "trzymać się kupy". Okazało się jednak, że tajemnica leży w dwóch dołączonych śrubkach - po ich dokręceniu pojazd w końcu staje się jednością. I nie wymaga to ani odrobiny kleju.


Efekt końcowy nie wygląda wcale źle biorąc pod uwagę, że zestaw kosztował zaledwie 4 funty brytyjskie. Plastikowe koła są takie sobie i wagon jeździ dużo lepiej po wymianie ich na metalowe. Największym rozczarowaniem są jednak sprzęgi, które nie oferują żadnej elastyczności czy sprężystości. Niemniej działają, więc może nie należy się zbytnio czepiać pamiętając o niskiej cenie.


A po co w ogóle kupiłem ten zestaw? Otóż pracuję nad metodą nagrywania filmów z perspektywy maszynisty na mojej makiecie w skali N. Usunąłem więc co nieco z modelu Peco i zainstalowałem tam miniaturową kamerkę. Wkrótce podzielę się efektami na moim blogu...

podwozie do filmowania makiety w skali N

Podsumowując - zestaw firmy Peco nie robi jakiegoś szczególnie dobrego wrażenia. Jest bardzo, bardzo prosty i jego jakość odbiega od poziomu, do którego jestem przyzwyczajony. Nie jest jednak zupełnie do niczego. Biorąc pod uwagę niską cenę na pewno mógłby stanowić podstawę jakiegoś małego projektu w skali N. Trzeba tylko pamiętać, że ten wydatek to żadna okazja i dostajemy dokładnie tyle, za ile zapłaciliśmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz