Najnowsze Wpisy

czwartek, 6 października 2016

Pola G 331050, Domek ogrodowy w skali G

I oto jest! Kolejny budynek do mojej makiety ogrodowej. W tym przypadku producent twierdzi co prawda, że jest to zaledwie szopa narzędziowa, jednak ja użyję go w roli małego domku letniskowego. Powinien wyglądać świetnie obok świeżo utworzonego oczka wodnego.

Model, który opisuję to Pola G 331050. Można go kupić za około 35 Euro. Ja swój zamówiłem w sklepie ArsTecnica, który oferował najlepszą cenę. Dotarł do mnie w formie dość małego - jak na produkt w skali G - pudełka kartonowego.


W środku znajdziemy duże części, małe części oraz instrukcję. Nie załączono ani kleju, ani też żadnych naklejek.


Oprócz elementów plastikowych dostajemy też kawałek przezroczystej folii (która posłuży za szyby w oknach) oraz torebkę ze zmieloną kolorową gąbką (która będzie imitować kwiaty).


Najciekawszymi częściami w zestawie są zdecydowanie dodatki. Otrzymujemy więc elementy do budowy roweru, taczki, a także kilku narzędzi ogrodniczych.


Instrukcja jest zaskakująco bogata biorąc pod uwagę mały rozmiar modelu. Wszystkie części są też jasno oznaczone. Montaż nie powinien stanowić żadnego problemu...


Zacznijmy więc. Pierwszy krok wymaga zbudowania frontowej ściany. Okazuje się, że jest to jedyna ściana, która potrzebuje jakiejkolwiek pracy. Nie ma przy niej zresztą zbyt wiele do zrobienia, więc zająłem się też kilkoma dodatkami.


Drugi krok polega na połączeniu ścian w całość. Nie jest to trudne, jednak radziłbym upewnić się, że stworzony przez nas kształt jest jak najbardziej prostokątny. Ja po prostu stawiam model na kartce papieru, dzięki czemu mogę sprawdzić, czy wszystkie kąty są proste.

Tak jak poprzednio - zdecydowałem się zbudować również kolejne dodatki.


Trzeci krok to przygotowanie dachu. Sam dach trzeba zmontować z kilku części, zaś ściany należy "rozszerzyć", zanim będzie można zamknąć bryłę.


Po czwartym kroku domek letniskowy jest w zasadzie gotowy. Dodatki oraz roślinność nie są jednak jeszcze naniesione.


Tak model wygląda w pełni złożony oraz udekorowany. Zdecydowałem się przykleić mniejsze dodatki, zaś większe pozostawić luzem. Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę ładnie.


Dodajmy jeszcze oświetlenie wewnętrzne i zainstalujmy budynek na zewnątrz. Tak wygląda on na mojej makiecie ogrodowej za dnia oraz w nocy.


Jak widać ściany są niestety zbyt cienkie, by utrzymać światło w środku. I nie chodzi tu tylko o jakieś małe fragmenty, ale o naprawdę całe ściany. Poprawienie tego będzie wymagało trochę pracy.

Podsumowanie

Pola G 331050 to bardzo ładny model. Jest łatwy i przyjemny w montażu oraz zawiera sporo, sporo dodatków. To raczej niewielki budynek, jednak jego cena jest naprawdę bardzo atrakcyjna...

To co podoba mi się najbardziej to fakt, że model ma dość oryginalną architekturę. Wiele budynków Pola G czy PIKO próbuje wyglądać nieszablonowo, jednak ogranicza je wykorzystanie tych samych elementów składowych. Ostatecznie są więc do siebie dość podobne. Ta szopa ogrodowa naprawdę wygląda unikatowo. I na pewno spełnia swoją rolę na mojej makiecie. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz