Najnowsze Wpisy

poniedziałek, 17 października 2016

Pola G 331045, Zestaw towarowy w skali G

Jakiś czas temu zmontowałem budynek z rampą załadunkową produkcji Pola G i byłem bardzo zadowolony z tego zestawu. Wyglądał dobrze i oferował naprawdę korzystny stosunek jakości do ceny. Jedyne, czego w nim brakowało, to elementy towarowe, które uzupełniłyby scenę. Jak można się było spodziewać - takowe można sobie dokupić!

Produkt, którym mam na myśli, to Pola G 331045. Składa się z kilkunastu dodatków, które powinny ładnie pasować do każdej industrialnej scenerii. Sklep ArsTecnica miał go w swojej ofercie za mniej niż 22 Euro. No i oczywiście nie umiałem go nie kupić...


Pudełko, w którym dostajemy zestaw, jest raczej małe (30 x 20cm) i dostarcza niezbyt dużą ilość plastikowych części. Oprócz tego dostajemy tylko instrukcję. Zwyczajowo Pola G nie dołączyła ani kropli kleju.


Instrukcja jest bardzo szczegółowa, a wszystkie elementy są oznaczone. Można by powiedzieć, że informacji dla modelarza jest tu aż nadto. Z drugiej strony jest jednak kilka części, które są do siebie bardzo podobne, więc wyczerpująca dokumentacja pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości.


Oto wszystkie elementy składowe modelu. Zbyt dużej różnorodności tu nie ma, jeśli chodzi o kształty. Jest za to kilka ciekawych i żywych kolorów.


Ciężko coś napisać o samym składaniu zestawu. Wszystkie dodatki skleja się w całość bardzo łatwo. Zamiast tego skupmy się więc na efekcie końcowym:


Wyglądają dobrze! Szczególnie przypadły mi do gustu palety z wygrawerowanymi napisami na "drewnianych" bloczkach. Zobaczmy jak te elementy towaru uzupełnią wygląd mojej rampy załadunkowej.


Tak! Dokładnie tego tu brakowało. (a teraz widać, że brakuje też ekipy, która mogłaby się zająć przeładunkiem)

Podsumowanie

Naprawdę podoba mi się ten zestaw i cieszę się, że dodałem go do mojej makiety. Z drugiej strony muszę powiedzieć, że nie był tani, biorąc pod uwagę, że to tylko dodatki. No i oczywiście prawdziwy modelarz powinien być w stanie zbudować takie duperele samodzielnie od zera...

Tak więc jeśli nie macie czasu (jak ja) albo jesteście leniwi (jak ja?), to ten zestaw jest zdecydowanie dla Was. Elementy towarowe wyglądają świetnie i bardzo dobrze uzupełniają wygląd sceny. Jednak jeśli macie trochę umiejętności i jesteście w stanie się trochę poświęcić, to takie dodatki można zrobić samemu i wyjdzie też pewnie trochę taniej.

2 komentarze:

  1. Witaj,

    Nie wiedziałem, że tak blog istnieje, trafiłem przypadkiem - świetna sprawa. Ja właśnie po latach wracam do skali G, zakupiłem zestawik LGB 70500. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń