Najnowsze Wpisy

niedziela, 12 czerwca 2016

Skąd wziąć "ciepłe białe" lampki solarne do ogrodu

Ogrodowe lampki solarne dostępne są w wielu rozmiarach i kształtach. Tak się szczęśliwie składa, że najtańsze z nich wyglądają mniej więcej jak lampy uliczne w skali G. Nie są co prawda szczególnie piękne, jednak biorąc pod uwagę ich cenę grzechem byłoby ich nie użyć na makiecie... Przynajmniej do czasu, gdy będzie nas stać na coś lepszego...


Ich cena zwykle zamyka się w 3zł za sztukę i działają całkiem nieźle. Niestety nie udało mi się znaleźć modelu, który emitowałby "ciepłe" światło. Początkowo myślałem, że jestem w stanie zaakceptować "zimne", jednak gdy zobaczyłem efekt na makiecie nie mogłem go ścierpieć i zdecydowałem się coś z tym zrobić.


Tak więc spróbujmy zmienić "zimne" lampki solarne w "ciepłe"...

Otwarcie obudowy uwidacznia bardzo prosty układ elektryczny. Dioda LED, którą będziemy wymieniać, jest w pełni widoczna. Wygląda zupełnie, jakby się prosiła o bycie zastąpioną.


Odlutowanie elementu zajmuje 5 sekund. Żadne specjalne zdolności ani sprzęt nie są wymagane.


"Ciepłe" diody LED można zamówić na Ebay lub gdziekolwiek indziej. Torebkę 100 sztuk dostałem za mniej niż 10zł z darmową przesyłką z Chin.


Wlutowanie nowej diody zajmuje kolejne 5 sekund. Ponownie żadne specjalne umiejętności nie są potrzebne. Wystarczy pamiętać tylko, że polaryzacja ma tu znaczenie (i sprawdzić przed lutowaniem).


I voilà - pierwsza "udoskonalona" lampka solarna jest gotowa. Jeszcze tylko cztery sztuki i mogę zacząć pracować nad peronem do mojej stacji kolejowej :)


3 komentarze:

  1. Fajny i tani pomysł... Ale nie wpadł bym na to by kupowac diody w Chinach... - muszę kiedyś spróbowac zrobic tam zakupy :)

    OdpowiedzUsuń