Najnowsze Wpisy

środa, 22 czerwca 2016

LGB 10310, Kozioł oporowy ze światłem w skali G

PIKO i LGB mają w swojej ofercie kilka kozłów oporowych do wyboru. Na rynku jest więc kilka modeli, jednak tylko jeden z nich oferuje dodatkową funkcję - podświetlaną lampę sygnalizacyjną. A ponieważ bardzo zależy mi na ciekawym wyglądzie mojej makiety o zmierzchu, zdecydowałem się właśnie na ten model.

Mowa o LGB 10310, który standardowo wyceniany jest na jakieś 15 Euro. Sklep ArsTecnica miał trochę lepszą ofertę i właśnie tam zdecydowałem się dokonać zakupu. Model dostajemy w raczej niewielkim tekturowym pudełku.


Na zawartość opakowania składają się dwa elementy. Dostajemy oczywiście sam kozioł oraz zestaw podświetlanej lampy. Tory nie są dołączone.


Element świecący należy złożyć samodzielnie. Trzy plastikowe części tworzą obudowę, którą nakładamy na żarówkę. Użycie zwykłej żarówki trochę dziwi - spodziewałem się diody LED. Rozumiem jednak, że model był projektowany kilka(naście) lat temu i stąd wynika użycie technologii z poprzedniego stulecia.


Tak wygląda złożony kozioł. Muszę przyznać, że robi bardzo pozytywne ogólne wrażenie. Plastik, którego użyło LGB wygląda bardzo solidnie. Byłbym zaskoczony, gdyby nie przetrwał na wolnym powietrzu.


Kozioł należy zamontować na odcinku prostego toru. Pasuje idealnie do mosiężnych szyn LGB.


Cztery zatrzaski utrzymują go stabilnie w miejscu.


Oto efekt końcowy z lampą wyłączoną...


...oraz włączoną. Używam tu stałego napięcia 16V, mimo że instrukcja sugeruje użycie napięcia zmiennego.


Kozioł zainstalowałem na torze LGB tylko do zdjęć. Na makiecie jednak używam torów PIKO. Z tego powodu zmuszony byłem zdemontować zestaw...

Zdjęcie kozła z szyn okazało się pewnym wyzwaniem. I gdy już odniosłem sukces, postanowiłem że nigdy więcej nie chcę tego powtarzać. Stąd rozwiązanie z bardzo krótkim prostym odcinkiem toru. W ten sposób mogę dołączyć kozioł w dowolnym miejscu makiety bez żadnego wysiłku.


Dwie dodatkowe fotki zrobione na zewnątrz. W czasie dnia...


...i o zmierzchu.


Opinia? Wygląda naprawdę ładnie i bardzo, bardzo solidnie. Jestem zadowolony z dokonanego zakupu.

3 komentarze:

  1. Nocą wygląda naprawdę efektownie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też go kupiłem 2 miesiące temu. I nie mogę dopasować odpowiedniego odcinka toru.A jaki powinien być ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatecznie muszę powiedzieć, że każdy tor pasuje. Z dowolnego prostego odcinka ściągamy jeden z zacisków i na tej końcówce montujemy kozioł. Trochę siły trzeba użyć, ale z czasem się przyzwyczaiłem :)

      Usuń