Najnowsze Wpisy

niedziela, 20 marca 2016

Bieżnia testowa w skali G od Brahmer Modellbau

Czułem potrzebę posiadania bieżni testowej dla moich lokomotyw odkąd tylko wystartowałem tego bloga. Nie tylko jest ona przydatna podczas wszelkiego rodzaju eksperymentów, ale też bardzo ułatwia kręcenie filmów na YouTube'a. No i proszę - teraz już ją mam.

Zdecydowałem się na produkt firmy, o której nigdy wcześniej nie słyszałem. Nazywają się Brahmer Modellbau i ich produkty są dostępne chyba wyłącznie na Ebayu. Paczka, którą zamówiłem dotarła bardzo szybko, a opakowanie nie robiło szczególnego wrażenia - zwykłe kartonowe pudełko.


Interesującym faktem jest tutaj to, że każdy element bieżni można zakupić osobno. Był to główny powód, dlaczego zdecydowałem się na tę właśnie ofertę. Na początek postanowiłem kupić tylko tyle, ile potrzebuje moja lokomotywa PIKO BR80, pamiętając o możliwości rozszerzenia zestawu w przyszłości. I tak właśnie nabyłem te oto trzy elementy.


Najważniejszą częścią jest oczywiście blok wyposażony w rolki. Kupiłem dwa takie elementy. Wyglądają na solidne, niemniej wydaje się, że zostały tu użyte zwykłe śruby, co może trochę martwić. W rękach na pewno sprawia to jednak bardzo dobre wrażenie.


Drugim elementem jest blok podpierający. Te są dostępne w dwóch rozmiarach - krótkim i długim. Na razie potrzebny był mi tylko krótki, aby doprowadzić napięcie do stopek w lokomotywie. Ta część również łączona jest śrubami, ale wygląda naprawdę dobrze.


A tak cały zestaw prezentuje się na torze. Pasuje bardzo ładnie i jest w pełni stabilny. Z pewnością nie ma na co narzekać.


No dobra. Zobaczmy to cudo w akcji:


Wychodzi na to, że działa naprawdę dobrze. Na filmie widać jednak dwie rzeczy:
  • Lokomotywa trochę się trzęsie przy pełnej prędkości. Nie widzę tu jednak żadnego zagrożenia, jako że całość nadal wydaje się stabilna i bezpieczna.
  • Nie wszystkie rolki się kręcą. Okazuje się, że ustawiłem lokomotywę nie do końca dokładnie i naciska ona na niektóre elementy bardziej, a na inne mniej. Ale to też chyba jest w porządku.

Podsumowanie

Bieżnia testowa wyprodukowana przez mało znaną firmę okazuje się być naprawdę w porządku. Myślę, że będę dokupował dodatkowe elementy, aby uczynić mój zestaw bardziej uniwersalnym. Być może nawet skuszę się na bieżnię w skali N, ponieważ takowa również znajduje się w ich ofercie. Pomijając cenę (a nie jest to tania zabawka) trudno znaleźć powód, żeby nie polecić tego produktu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz